Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.amia.by//handle/docs/1529
Title: Особенности преподавания иностранных языков на второй ступени обучения (в магистратуре)
Authors: Денисова, С. С.
Keywords: вузы
магистратура
вторая ступень высшего образования
преподавание
иностранные языки
Issue Date: 1-Feb-2011
Publisher: Академия МВД
Abstract: Рассматриваются особенности и цели обучения иностранным языкам на второй ступени высшего образования (в магистратуре) Академии МВД Республики Беларусь. Раскрывается содержание коммуникативных, когнитивных (познавательных) и развивающих задач, которые реализуются в процессе достижения поставленных целей обучения. Особое внимание уделяется обучению четырем видам речевой деятельности на иностранном языке: чтению, говорению, аудированию, письму, а также овладению особенностями и приемами перевода с иностранного на родной язык. = The peculiarities and aims of teaching foreign languages at the second stage of higher education of the Academy of the Ministry of Interior of the Republic of Belarus are considered in the article. The contents of communicative, cognitive and cultivating objectives, which are realized in the process of achieving of the aims of teaching foreign languages, are revealed. Special attention is paid to four kinds of speech activity: reading, speaking, audibility, writing and also mastering of peculiarities and methods of translation from foreign into native language.
Description: Денисова, С. С. Особенности преподавания иностранных языков на второй ступени обучения (в магистратуре) / С. С. Денисова // Вестник Академии МВД Республики Беларусь. - 2011. - № 1. - С. 170 - 174.
URI: http://elib.amia.by//handle/docs/1529
Appears in Collections:Вестник Академии МВД Республики Беларусь (№ 1, 2011 г.)
Научные издания по профилю кафедры белорусского и иностранных языков
Научные издания по профилю кафедры психологии и педагогики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
170_2011_1.pdf133.04 kBAdobe PDF View


Items in elib.amia.by are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.