Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.amia.by//handle/docs/8609
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Пастушеня, А. Н. | - |
dc.date.accessioned | 2023-01-10T09:08:10Z | - |
dc.date.available | 2023-01-10T09:08:10Z | - |
dc.date.issued | 2022-12 | - |
dc.identifier.uri | http://elib.amia.by//handle/docs/8609 | - |
dc.description | Пастушеня, А. Н. Культура информационной безопасности личности и психолого-педагогические задачи ее формирования / А. Н. Пастушеня // Вестник Академии МВД Республики Беларусь. – 2022. – № 2. – С. 242–248. | en_US |
dc.description.abstract | Рассматривается психологическая сущность индивидуальной культуры информационной безопасности, выступающей важной составляющей общей информационной культуры личности. Излагается психологическая структура культуры информационной безопасности личности как совокупность образующих ее психологических свойств, имеющих определенное содержание. В эту структуру входят компетенции по информационной безопасности и мотивационно-волевые личностные предпосылки ее реализации в информационно-коммуникативной активности индивида. Приведенные составляющие культуры информационной безопасности личности определяют психолого-педагогические задачи по ее формированию. Также рассматриваются составляющие процесса формирования данной культуры, связанные с его этапами, внутренними и внешними факторами = The psychological essence of the individual culture of information security, which is an important component of the general information culture of the individual, is considered. The psychological structure of the culture of information security of the individual is described as a set of psychological properties forming it, having a certain content. This structure includes information security competencies and motivational and volitional personal prerequisites for its implementation in the information and communication activity of an individual. The above components of the culture of information security of the individual determine the psychological and pedagogical tasks for its formation. The components of the process of formation of this culture related to its stages, internal and external factors are also considered. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Академия МВД Республики Беларусь | en_US |
dc.subject | безопасность человека | en_US |
dc.subject | информационная безопасность | en_US |
dc.subject | информационная культура | en_US |
dc.subject | культура личности | en_US |
dc.subject | information and communication activity | en_US |
dc.subject | psychology | en_US |
dc.subject | pedagogical impact | en_US |
dc.subject | Information security | en_US |
dc.subject | information culture | en_US |
dc.subject | personality culture | en_US |
dc.subject | human security | en_US |
dc.title | Культура информационной безопасности личности и психолого-педагогические задачи ее формирования | en_US |
dc.title.alternative | Culture of personal information security and psychological and pedagogical tasks of its formation / A. N. Pastushenya | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Вестник Академии МВД Республики Беларусь (№ 2, 2022 г.) Научные издания по профилю кафедры психологии и педагогики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
vestnik2_2022-242.pdf | 344.5 kB | Adobe PDF | View |
Items in elib.amia.by are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.