Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elib.amia.by//handle/docs/1252
Title: | Обучение через воспитание как один из инновационных методов преподавания |
Other Titles: | Learning through education as one of innovative teaching methods / D. A. Kolbasin, I. N. Yakhnovets |
Authors: | Колбасин, Д. А. Яхновец, И. Н. |
Keywords: | педагогика преподавание инновации концепции воспитание ненасилие педагогическое воздействие образование обучаемый инновационные программы методы pedagogy education upbringing teaching student |
Issue Date: | 27-Sep-2013 |
Publisher: | Академия МВД |
Abstract: | Рассматривается один из актуальных способов обучения в педагогической деятельности – воспитание. Авторами исследуется соотношение понятий «образование» и «воспитание», раскрывается концепция ненасилия в педагогике. Рассматриваются основные средства воспитания в процессе преподавания и изучения дисциплин, анализируются приемы и методы воспитательного воздействия, а также анализируются концепции воспитания, предложенные различными авторами. = This article examines one of the important ways of learning in educational activities education. The authors investigated relations between the concepts of «education» and «education» is disclosed the concept of nonviolence in pedagogy. Also, the basic means of education in teaching and research disciplines, examines methods and techniques of educational influence, as well as examines the concept of education by different authors. |
Description: | Колбасин, Д. А. Обучение через воспитание как один из инновационных методов преподавания / Д. А. Колбасин, И. Н. Яхновец // Вестник Академии МВД Республики Беларусь. - 2013. - № 2. - С. 130 - 133. |
URI: | http://elib.amia.by//handle/docs/1252 |
Appears in Collections: | Вестник Академии МВД Республики Беларусь (№ 2, 2013 г.) Научные издания по профилю кафедры психологии и педагогики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
130_2013_2.pdf | 1.13 MB | Adobe PDF | View |
Items in elib.amia.by are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.