Please use this identifier to cite or link to this item: http://elib.amia.by//handle/docs/4826
Title: Становление исправительной педагогики
Other Titles: Formation of corrective pedagogy / V. G. Stukanov
Authors: Стуканов, В. Г.
Keywords: пенитенциарная педагогика
исправительная педагогика
исправительно-трудовая педагогика
личность осужденного
личность правонарушителя
penitentiary pedagogy
corrective pedagogy
forced labor pedagogy
personality of the convicted person
personality of the offend
Issue Date: Jan-2020
Publisher: Академия МВД Республики Беларусь
Abstract: Исправительная педагогика рассматривается как отрасль педагогики, исследующая сущность процессов воспитания, обучения и коррекции личности правонарушителей, его закономерности, принципы и психолого-педагогические технологии, а также проблемы подготовки к правопослушной жизни в обществе. Объектом исправительной педагогики выступают воспитательные системы, осуществляющие исправительное и профилактическое воздействие на правонарушителей (включая осужденных): исправительные учреждения закрытого типа; учреждения, исполняющие альтернативные лишению свободы виды наказаний; специальные учреждения образования и здравоохранения; лечебно-трудовые профилактории. Предмет исправительной педагогики – целенаправленный процесс исправления личности правонарушителей, его закономерности и особенности практики. = Correctional pedagogy is considered as a branch of pedagogy that explores the essence of the processes of education, training and correction of the identity of offenders, its laws, principles and psychological and pedagogical technologies, as well as the problems of preparing for a law-abiding life in society. The object of correctional pedagogy is educational systems that carry out corrective and preventive effects on offenders (including convicts): correctional institutions of a closed type; institutions performing alternative forms of punishment; special educational and health institutions; medical and labor dispensaries. The subject of corrective pedagogy is a focused process of correcting the identity of offenders, its laws and features of practice.
Description: Стуканов, В. Г. Становление исправительной педагогики / В. Г. Стуканов // Вестник Академии МВД Республики Беларусь. - 2020. - № 1. - С. 227 - 231.
URI: http://elib.amia.by//handle/docs/4826
Appears in Collections:Вестник Академии МВД Республики Беларусь (№ 1, 2020 г.)
Научные издания по профилю кафедры психологии и педагогики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2020_1_227.pdf327.65 kBAdobe PDF View


Items in elib.amia.by are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.